Thursday, May 14, 2009

BERITA TIPU RAKYAT - Bodoh lagi baghal

Thursday, May 14, 2009
Pengguna boleh bantu kawal harga - BHeran

KUALA LUMPUR: Pengguna diminta untuk menggunakan hak mereka sepenuhnya bagi membolehkan harga barang diturunkan, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP), Datuk Seri Ismail Sabri apabila ditanya mengenai peranan kementerian untuk mengawal harga barangan terutama makanan. "Pengguna mempunyai hak dan kuasa untuk membolehkan harga barangan diturunkan. Mereka mempunyai kuasa untuk menentukan harga.

"Harga bergantung kepada bekalan dan permintaan. Sekiranya pengguna mengelak membeli di tempat yang mahal, ada kemungkinan peniaga terbabit akan menurunkan harga jualan mereka untuk menarik pengguna," katanya pada sesi soal jawab bersama kira-kira 200 pembaca di NSTLive di Balai Berita di sini, semalam.

Ismail juga membetulkan salah faham masyarakat mengenai peranan kementeriannya. "Kita tidak mempunyai undang-undang untuk mengawal semua harga barangan kecuali ia ditetapkan sebagai barang kawalan dan juga yang sudah disenaraikan pada musim perayaan. Nasihat saya kepada pengguna, anda semua mempunyai hak memilih barangan berdasarkan harga dan kualiti. Jadilah pengguna bijak," katanya.

Kah..Kah..Kah...Apa jenis mangkuk menteri ni...Kah..Kah...Kah...
...Munkee ni buat-buat bodoh ke atau memang betul-betul BODOH...Kah...Kah...Kah...
...SATU MALAYSIA tahu harga barang bergantung pada bekalan dan permintaan...Yang rakyat nak tahu..APA tindakan kerjaan puak gerombolan....Tak kan tak ada buat apa-apa...BODOH...Kah...Kah...Kah...
...Kalau barang di Kelantan lagi murah dari KL...Tak kan nak suruh SATU MALAYSIA pergi Kelantan...BODOH....Kah...Kah...Kah...
Kah...Kah...Kah...Suruh belajar malas...Jadi kaki bodek...Bila dah jadi menteri...BODOH...Kah...Kah...Kah...

1 comments:

dukun misai said...

depa nk jaga perut depa,jawatan depa,depa ape nk susah,duit gaji ada,duit elaun ada,duit itu ,duit ini,Yg merana rakyat la,mana yg menoreh,berkebun hatta yg kerja kilang,kerja kerajaan yg merana,harap duit gaji je la,pengguna bijak macam mana?
makan pun cukup2 je,

Post a Comment

 
Design by Pocket