Friday, April 17, 2009

BERITA GILA-GILA - PPSMI akan dibedal

Friday, April 17, 2009
Bantahan PPSMI menanti di Penanti - Mkini

Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said berikrar terus membantah dasar Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), termasuk dalam pilihanraya kecil DUN Penanti tidak lama lagi."Untuk saya sendiri, saya akan teruskan (berkempen).

Biarpun saya kalah dalam berlawan," katanya kepada Malaysiakini ketika ditanya sama beliau akan turut serta berkempen kali ini seperti pada pilihanraya kecil Kuala Terengganu dan Bukit Selambau.

"Saya akan terus (berkempen) kerana saya merasakan, yang paling penting (menjelaskan persoalan) mengapa Kementerian Pelajaran melanggar Akta Bahasa (dengan melaksanakan PPSMI)? "Atas alasan itu (saya berkempen)."

..Pak Samad kempen Pak Samad...Bedal menteri pelajaran baru...
...Bedal menteri pelajaran baru..Bagi sembap seluruh badan
...Kah...Kah...Kah...
Kah...Kah...Kah...Mat Sembap mesti pening kepala...Kah...Kah...Kah...
Kah..Kah...Kah...
Puak gerombolan mesti sakit kepala...Kah...Kah...Kah...

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Pocket