Tuesday, April 7, 2009

BERITA BODO-BODO - Ghostbuster akan benteras hantu di tiga kawasan

Tuesday, April 7, 2009
AMK lancar jentera tangkap pengundi hantu -Harakah

BUKIT SELAMBAU, 6 April (Hrkh) - Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) membenarkan semua jentera parti dan orang awam menangkap mana-mana individu yang disyaki pengundi hantu di hari pembuangan undi N25 Bukit Selambau esok.

Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin dalam kenyataannya memberitahu, memang dibolehkan mengikut undang-undang orang awam menahan mana-mana penjenayah untuk di bawa kepada polis.

"Hari ini saya lancarkan jentera penangkap pengundi hantu dan mulai besok semua ada hak untuk melaksanakan tugasan itu dengan baik. Bila saja syak bukan orang tempatan yang buang undi sila tangkap dan serah pada pasukan polis. Jangan pukul pula.. itu dah jadi kes lain, " terangnya diiringan laungan reformasi dari petugas yang hadir.

Menurut beliau, terdapat dua punca utama kejayaan Pakatan Rakyat di dua pilihanraya kecil sebelum ini samada di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu iaitu menghalang kemunculan pengundi hantu.

Dari segi undang-undang ujarnya, jentera yang dipertanggungjawabkan serta orang ramai boleh bertindak menahan mana-mana individu yang disyaki bukan orang tempatan dan serahkan kepada pasukan polis.

...Bomoh-bomoh puak gerombolan mesti pening kepala nak lepas hantu macam mana...Hahaha..

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Pocket