Wednesday, April 29, 2009

BERITA TIPU RAKYAT - Ketuanan Melayu rompak Melayu

Wednesday, April 29, 2009
Pembelian baju sekolah dari China dipertikai - BHeran

Seragam dibeli dari China dan diberi jenama Ganu Kite itu bukan saja tidak bermutu malah saiznya tidak sesuai untuk pelajar miskin yang bakal menerima bantuan berkenaan. “Saya terkilan kerana tindakan itu cuba menutup peluang pengusaha tempatan berurus membekalkan pakaian seragam sekolah, sedangkan mutu pakaian dihasilkan lebih baik dan sesuai untuk penerima bantuan. “Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPKT) serta pusat jahitan Persatuan Ibu Tunggal di negeri ini juga mampu menyediakan seragam sekolah, tetapi tidak dimanfaatkan kerajaan negeri,” katanya di Kompleks Noor Arfa Batik, di Chendering, di sini, semalam.

Nawi yang juga Ahli Dewan Undangan negeri (Adun) Hulu Besut, berkata Persatuan Ibu Tunggal membuka 32 pusat jahitan di seluruh negeri dan mampu menyiapkan lebih 100,000 pasang seragam sekolah sebulan dan mutunya lebih baik berbanding seragam sekolah dari China. Katanya, kerajaan negeri membelanjakan RM7.9 juta untuk beli 60,000 seragam sekolah termasuk kasut dan beg dari China “Kita juga dimaklumkan, tiada tender dikeluarkan dan pembelian itu menyalahi peraturan perbendaharaan negeri,” katanya.

Kah...Kah...Kah...Mana pergi lembu-lembu SPRM ni...Tido lagi ke...Kah...Kah...Kah...
...Projek ni dapat kat kroni sapa...Natang Mat Said ke Derih natang...Kah..Kah..Kah...
...Masa beli baju sekolah tu..Ikut saiz baju siapa...Ikut saiz tangkap muat je ke..Kah...Kah...Kah...
...Kalau dah salah..mengapa tak report kat lembu SPRM...Ingat lembu SPRM tak berwibawa ke..Kah..Kah...Kah...
...Yang rakyat miskin kat Tranung tu Melayu belaka ke...Kata bela Melayu...Kata ketuanan Melayu...Tak kan rompak Melayu...Kah..Kah..Kah...
Kah...Kah..kah..Baguslah ketuanan Melayu rompak Melayu...Kah..Kah...Kah...

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Pocket