Thursday, March 26, 2009

Kit Siang diarah keluar Dewan

Thursday, March 26, 2009
Ahli Parlimen Ipoh Timur enggan tarik balik perkataan 'Umno gila'

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang diarah keluar dewan sehingga jam 1 tengah hari semalam kerana enggan menarik balik perkataan 'Umno gila' yang beliau ucapkan apabila mempertikaikan kenapa masa yang diperuntukkan bagi membahaskan Rang Undang-Undang Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) Pindaan 2009 terlalu singkat.

Keputusan itu dibuat Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee selepas Lim didapati menggunakan perkataan tidak sopan dan berdegil tidak mahu menarik balik perkataan itu sehingga menyebabkan kekecohan di Dewan Rakyat selama setengah jam.

Ahli Parlimen Ipoh Timur itu mengeluarkan perkataan 'Umno gila' apabila Dr Mohd Puad Zarkashi (BN-batu Pahat) menuduh beliau cuba menghalang perbahasan Rang Undang-Undang Suhakam.

Malah, dalam keghairahan tuntutan mereka, Bung Moktar mengeluarkan perkataan biadab, 'bastard' (anak haram) dan 'anjing' yang disambut pula dengan momokan anjing melolong oleh suara yang tidak dikenali.

Bagaimanapun, Lim mendakwa beliau tidak mengungkapkan perkataan 'Umno gila' sebaliknya 'Umno gila kuasa' dan tidak mahu menarik balik perkataan itu kerana berpendapat beliau tidak melanggar mana-mana peraturan mesyuarat.

...Cuba YB Lim kata puak PEKEMBER - Pertubuhan Kera @ Munkee @Beruk ni kena belacan..Hahaha..
...Memang le beruk tiru suara anjing tidak boleh dikenali...Hahaha...
..Beruk nak jadi anjing pulak... ni baru betul gila babi...

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Pocket